tirsdag 27. september 2011

"Kanel i svingene"

Jeg har lenge slitt med å få til en bolledeig som ikke bare gir gode boller,
men som hever bra.
Helt til nå, fant denne oppskriften på kanelboller,
og de ble ikke bare kjempegode, men store også.
Så vil dele den med dere her :)


Varm opp melken til 30 grader og løs opp gjæren.
Bland alt det tørre sammen 
og ha oppi melken.

Hev en times tid.
Slå på deigen og la den heve en halvtime til.
Kjevle ut deigen til en firkant på 30*40 cm,
og smør på kanelblandingen.
Rull sammen til en pølse og skjær opp i ca 15 emner.

La dem heve enda litt til, før du pensler de med egg.
Stekes ved 225 grader i ca 20 min.

La hvile litt også
 nyt dem :)




post signature

2 kommentarer:

  1. Oj, disse så VELDIG gode ut!
    Jeg kan ikke bake jeg! Gjør det aldri, for liker det ikke. Men må innrømme at slike bilder frister veldig, så kanskje jeg en dag har blitt så inspirert over tid at jeg vil lære meg? ;)
    Takk for koselige ord inne hos meg.
    Nå virket følger-funksjonen din -hurra!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Kanelboller er jo bare best, men jeg er håpløs på baking! Her strekker jeg meg til ferdigkake og muffins - that's it :)
    Godt at man bakerier sier bare jeg!

    Klem og en finfin helg ♥
    Signe

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen:=)