onsdag 7. september 2011

Roser i høstens farger



Akkurat nå pynter disse nydelige rosene som jeg fikk av mamma
opp spisebordet vårt.
Hiver meg på 
sin utfordring.

Disse rosene er fairtrade roser og kjøpt på Mester Grønn.
Jeg har aldri tenkt noe over det, synes bare det er de rosene som holder seg best og lengst.
Når det samtidig støtter en god sak så gjør det ingenting at de kanskje koster mer enn roser andre steder.
Jeg mener det er viktig å være litt bevisst på hvor produktene man kjøper kommer fra,
og ikke minst hvordan forholdene ligger til rette for de som skaper eller selger de produktene. 
Dette er hvertfall noe jeg skal tenke over neste gang jeg er i butikken,
og om valget står mellom to varer; en med fairtrade logoen og en uten.
Så skal jeg velge fairtrade og bidra til at arbeidsforholdene i den tredje verden blir bittelitt bedre. 
Alene kan man bidra litt, og sammen kan man bidra en hel del. 
Derfor oppfordrer jeg videre til deg som leser dette
 og velge produktet med fairtrade logoen neste gang du står ovenfor valget. 

Her kan du lese mer fairtrade 

Til slutt noen ord jeg vil dele med dere som jeg falt for i dag.
Med gode arbeidsvilkår og trygge sosiale rammer har mennesker i den tredje verden også mulighet til dette:




post signature

1 kommentar:

  1. Knallfine roser! Og det gjør jo ingen ting at de kommer med god samvittighet på kjøpet :)

    Klem og en fin lørdag til deg!
    Signe

    SvarSlett

Blir veldig glad om du legger igjen en liten hilsen:=)